CEO van Straumann hangt aan vier tandimplantaten

IJsselstein, 20 maart 2015 – Om de prestaties en betrouwbaarheid van Straumanns Dental Implant System te demonstreren, laat de CEO van de groep, Marco Gadola, zich in een video ondersteboven aan slechts vier implantaten hangen.

Slechts drie windingen van vier schroeven met elk 2mm doorsnede verbinden het abutment met het implantaat en zijn voldoende om het gewicht van de CEO te houden. In een extra 'making-of' video wordt dit duidelijk getoond en wordt de constructie waaraan Marco Gadola hangt stap-voor-stap uitgelegd.

De video is een belangrijk onderdeel van een bewustwordingscampagne die het belang van originele Straumann prothetische componenten wil onderstrepen voor het langetermijnsucces van een implantaatbehandeling. Samen met de 'making-of' video is de video beschikbaar op www.straumann.com/original.

Compatibel is niet hetzelfde als origineel

Andere fabrikanten hebben Straumanns prothetische componenten gekopieerd en beweren dat hun producten 'compatibel' zijn met de originele Straumann-producten. Copycatfabrikanten hebben echter geen toegang tot de exacte productiespecificaties die strikt vertrouwelijk en intellectueel eigendom van Straumann zijn. Compatibel is niet origineel; als de connectie tussen het implantaat en het abutment onnauwkeurig is, kan dit het risico op complicaties verhogen. Wetenschappelijk bewijs1 op de lange termijn onderbouwt de uitstekende klinische prestaties van Straumanns originele prothetische componenten.

Niet-originele abutments worden gebruikt om op de initiële behandelkosten te besparen. Vaak is de patiënt hierover niet adequaat geïnformeerd en kent die de mogelijke gevolgen niet. Soms weet de behandelende tandarts niet dat er niet-originele producten door het laboratorium worden geleverd. Straumanns campagne vraagt hiervoor aandacht en toont op een ludieke manier het belang van originele componenten. 

Meer dan een belofte

Marco Gadola, CEO van Straumann, vertelt: “Ons uiteindelijke doel is om het volste vertrouwen te bieden – in onze producten, onze services en onze mensen. Door zelf aan deze campagne deel te nemen, toon ik aan onze klanten dat ik honderd procent vertrouwen heb in de precisie en betrouwbaarheid van ons implantaatsysteem. Daarnaast wil ik mijn vertrouwen in onze specialisten benadrukken. Ik had geen testresultaten of demonstraties nodig; hun woord dat dit zou werken was voor mij genoeg. De video toont ook de innovatieve en creatieve kracht van ons team. Ik zou deze stunt met geen enkel ander product op de markt hebben gedaan.”

1 Wittneben JG, Buser D, Salvi GE, Bürgin W: Complication and failure rates with implant-supported fixed dental prostheses and single crowns: A 10 y retrospective study. Clin Implant Dent Relat Res 2013; (E-pub ahead of print).